Plads til alle

Vi tror på, at alle børn er dygtige. Vi sætter en ære i at italesætte vores elevers succesoplevelser fra de er helt små, så de får øje på alt det, de kan. Vi vil ikke lave om på eleverne, i stedet vil vi omfavne deres kompetencer. Det giver lyst til at lære og udvikle sig.

Vi ser det som vores fornemste opgave, at eleverne udvikler sig, så de bliver klar til fremtiden.

Faglighed.

Mangfoldighed.

Nytænkning.

agsdi-aperture

Små og store fællesskaber

Vi er en stor skole. Knap 900 elever har deres daglige gang på skolen. Vi lærer eleverne at danne relationer på tværs af forskelligheder. I større fællesskaber, når vi er mange sammen og i mindre fællesskaber i klassen eller på årgangen.

agsdi-hands

Venskabsklasser

På tværs af basisskolen og udskolingen har vi venskabsklasser. Vi tror på værdien i, at børn lærer af børn og at børn lærer sammen med børn – store som små – fælles og på tværs.
agsdi-sign

Når det bliver svært

Det sker, at tingene bliver svære. I løbet af et skoleliv vil nogle elever opleve udfordringer. Det er vi forberedte på, og vi samarbejder med forældre, lærere, pædagoger og vejledere om at skabe de bedste rammer for trivsel og læring. Både for det enkelte barn og for fællesskabet.

Vil du vide mere?

Her kan du læse om de værdier og principper, vi arbejder med.

Om skolen

Vi er en folkeskole i Syddjurs Kommune med knap 900 elever fordelt på 0. til 9. årgang.

Undervisning

Vi er glade for at tænke i nye baner med fagligheder og emner, der går ud over den klassiske undervisning.

Skolebestyrelsen

Vores skolebestyrelse består af forældre, elever og medarbejdere, der sammen formulerer skolens principper.

Forældresamarbejde

Det er vigtigt, at forældrene engagerer sig i børnenes skolegang, derfor har alle klasser et kontaktforældreråd.